Hultsfred -06

Nu är jag sann. Det var det bästa jag någonsin varit med om! Spelar ingen roll vad alla andra än säger. Jag trivdes verkligen där i skiten, värmen, bland alla sköna människor, bara dricka cider och ha det gött, att få vara med sina vänner, att få hålla en hand var trevligt oxå. Men framförallt MUSIKEN!! Ta mig tillbaka.. Nästa år ja då... Då jädrar!
 
Kent på Hultsfred var helt jävla makalöst..! Sinnes vad bra dom var. Vintervila i Havsänglar versionen, Martin Roos kom upp och spelade, konfettiregn, Quiet Heart i GoBetweens originalversion, kareoke till Dom som försvann och bara få stå och njuta av att se dem spela en gång till.! Skönt. Tack, Jocke Berg för att du är så himla störtskön..!

Babyshambles var inte dåliga heller.. Innan Hultsfred visste jag inte ens vem "den där jävla Pete Doherty" var som alla snackade om jämt. Men nu efter, så är han ju kung i mina ögon. Coolaste killen. What did I doooo? Ett historiskt ögonblick haha.

HIM. Äntligen har jag fått se dom!! Så som jag grät för att ingen ville följa med mig till Stockholm och titta på dom förra året. Tio meter från scenen är inte fy skam..! Öppningslåten var den som jag gissade på långt innan konserten började. Buried alive by love. Fråga My, för jag sjöng den för henne haha. Bästa låten var nog Vampire Heart, just för att alla sjöng hade kul och för att Ville bjöd på en sån satans konsert!! Join me var inte heller så tokig. Då fick jag en klump i halsen..

Att få gå på en konsert med en av de som står mig närmast om hjärtat, det var verkligen fint. Och jag fattar fortfarande inte varför du ska förstöra en så bra grupp för mig. Att lyssna på BackyardBabies är som att lyssna på dig.. Och att du sjöng Roads i mitt öra gjorde inte det hela lättare. Men tack för att du tog hand om mig så fint. På ett vänskapligt sätt, naturligtvis..

Vad ska jag fortsätta med? Det typ går ju inte. Allt var så bra. Timbuktu, Pharell, The Strokes, The Sounds, Cardigans, Vapnet, Snook, Cat5, Henric Berggren. Åååh, vill tillbaka så mycket. Det kändes som att man hade hittat hem när man kom dit. Även att jag kände mig lite Svensson ibland så gick det ju bra haha. Gott..
Favvisar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback