Långhelg.

I torsdags åkte jag och morsan till Göteborg. Eller ja, Mölnlycke, jag ska inte ljuga för er. Men vi åkte till Jossan & Aalex och sov hos dom torsdag-lördag. Jättemysigt! Det är så mysigt där dom bor, det är så att man vill flytta dit. Men det är ju familjeområde. Och i det stadiet har jag inte kommit än!
I fredags gick vi på stan hela långa dagen i hopp om att hitta en tjusig studentklänning till mig. Man kan säga att vi misslyckades. Mellan kl 10 och kl 19 testade jag kanske 10-15 klänningar och inte en enda passade! Och tyckte jag om den, så gillade inte mamma den. Hon hade lite att säga till om, det var nämligen hon som betalade.... Hrm. Jag hittade en blå jättefin klänning men den var inte tillräckligt studentaktik, men den skulle vi ha som reservplan ifall jag inte hittade någon annan. Men hem gick vi på kvällen, utan någon klänning. Jag köpte inte nånting på hela dagen, hur gick det till?! Mamma shoppade desto mera. Pappa hade "choppat i wachinton" som han så fint skrev. Nästa jul ska jag ge han en smskurs i julklapp tror jag... På kvällen åt vi räkor, avokado och aioli till förrätt. Delade på lite cider och vin och sedan var det mysematdags. Det slår aldrig fel! Aalex är riktigt duktig på att laga mat och mor min tyckte det var skönt att slippa stå vid spisen för en gångs skull.

I lördags var det upp med tuppen igen. För min del iaf. Jag är inte van vid det där med att gå upp tidigt. Det måste varit en dum j*vel som kom på att man ska gå upp tidigt för att hinna med mycket... Men färska frallor och lite Philadelfia på det så var jag good to go. Ut på stan igen i jakten på en klänning. Jag visste att det låg en affär på Haga som jag ville gå till så dit traskade vi. Hittade en Marimekko-butik på vägen där Josefine köpte gardintyg. Det blir fint tror jag.. Sen var det ju förstås massa andra fina saker att titta på också. Men jag hittade iaf affären jag ville gå till och hittade inte mindre än TVÅ olika klänningar där inne som jag genast ville ha. Jobbigt läge.. (Nu har jag letat länge efter en bild på Stylein klänningen, men inte hittat någon.) Men den var väldigt fin och jag ville hemskt gärna ha den. Men det lös liksom student om den och jag kände att jag kanske inte skulle använda den mkt mer sen, så för det priset, tyckte jag inte det var värt det. Hur fin den än var.... Så det fick bli den andra! Och den hittade jag faktiskt en bild på, men min är lite brunare tror jag allt. Känns skönt att till och med mamma inte tyckte att jag skulle ha helvitt. Usch. Men nu är det avklarat. Skönt!

Sen åkte vi hem. Jag sov nog nästan hela vägen hem, fast jag fick underhålla mamma lite för hennes godis var slut.. Så jag satte på lite Eva Eastwood och där satt vi och sjöng. Texterna är inte överdrivet svåra att lära sig haha. Så hemresan gick bra. Och från Gällstad tar det exakt 45minuter att köra lagligt. Jag tog tiden!! Så nu vet vi det.
Allt som allt så är jag nöjd. Studenten blir kanske bra tillslut. Jag har fortfarande mina tvivel, men det kanske kanske har löst sig till hösten, så allt känns mycket bättre nu. Imon är det tillbaka till allvaret och jag vill inte ens höra hur dåligt Cilla tyckte det gick på mitt prov för två veckor sedan. Men sen på kvällen är det kassamöte med K-rauta. Undra vad vi ska säga. Erre hade ett helt A4 med saker hon skulle ta upp. Ska hon ens vara med?! Men sen efter det ska vi bowla. Det är nog för att nykomlingen My ska känna sig välkommen haha. Och den andra tjejen med, Caroline? Har inte träffat henne än. Men det kommer bli toppen. Nu blir det projektarbete för hela slanten, skoj va....

Klänningen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback