Punkt och pricka.

8:30 - åker hemifrån. Stannar till hos Kurt för att byta bil, vill ju ha min Jedda som inte låter som en traktor längre!
9:00 - kommer till salongen. Jaha, då hade jag en kund idag också. Väldigt spännande...
10:30 - Gunni & Farmor stapplar in på salongen ifrån det kalla vädret utanför. Sen slingar jag Gunni (med folie, puuh!) medan Farmor gick på stan. Ja, FasterG har mycket hår. Det spelar liksom ingen roll hur mycket man klipper för det ta aldrig slut..
12:40 - Jag, Gunni & Farmor traskar bort till Twin för att äta lunch. Jättegott! Träffade även Michell, som farmor trodde var min "lover".. Haha, undra när hon lärde sig vad det betyder.
13:50 - Kommer tillbaka till salongen och där sitter en kund och väntar på mig. Vad kul! Hon & Linda var inne i jordens diskussion om hur mycket man ska köpa för när man ska ge bort en bröllopspresent. Jag tyckte dom var lite snåla faktiskt.. Gifter sig gör man ju förhoppningsvis bara en gång i livet, och då vill man ju ha riktiga presenter ;)
15:00 - Ännu en kund! Yeeah. Jag övertalade henne att klippa en frisyr som jag vill ha själv, fast det sa jag ju inte till henne, och eftersom jag ändå aldrig kommer få så, så var det väl ok? Sådär lockigt och fint..
16:40 - Kommer mellansis in och vill ha håret lite festfint för kvällen. Och vilken fantasi jag hade! Jag plattade det och gjorde en fläta haha. Men sen sminkade jag henne ganska fint så det kompenserade lite. Med tanke på att jag bara hade 20min på mig så blev det helt ok.
17:30 - Sluta tidigare? Inte mig emot. Så vi gick. Enkelt.
18:45 - Kör mammie och hennes vänner in till stan för en middag på Velvet Lounge. Stavas det så? Hämtar även upp Myran och Lollo som skulle ta bussen till Göteborg. Jag tror dom kommer börja dricka sin alkohol på vägen. Om jag känner My rätt så....

Sen köpte jag en barnpizza, en cola och lite extra sås och styrde bilen hem mot Baggarp. Så nu har halva släkten ringt och frågat om jag kör ikväll. JA det gör jag. Jätteroligt alltså, en fredagkväll som denna. Det var längesen jag satt själv på en fredag. Men jaa.. Vad ska man göra.

Förresten för er som inte vet. Jag är stolt husvagnsägare! Vänta bara till den är iordninggjord och vi har köpt alla Flamingosarna. Då får ni se upp! Eller jag och jag förresten. Jag, My & Malin är stolta husvagnsmammor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback