Wrong way, on a one way track

- I fredags var det äntligen dags för älskade Backyard igen. Jag, mor & far åkte ner efter att jag slutat jobba och åkte till Göteborg via Mölnlycke för att plocka upp Aalex. Sen blev det Liseberg. En underbar konsert, som vanligt, med Malin och My. Jag skulle kunna stå där i evigheter och bara njuta. Sen efter det så åkte vi karuseller. Hur kul är det egentligen?! Vi åkte den nya, Gungan, och såg samtidigt den finaste stjärnhimlen på länge. Men jag tror att My var för rädd för att hinna se den haha. Sen var vi bara några meter från Peder, trummis i Backyard, och jag ville rusa fram. Men fick inte. Lika bra det. Jag vet inte vad jag skulle ha sagt ändå!

- Lördagen var det alltså dags för provjobb på Panache. Helt ok dag. Nästan iaf. Började med att jag fick en svettig tshirt. Det var inte ens mitt svett. Sen fick jag jobba röven av mig medans alla andra inte gjorde nånting. Katrine du gör det, det, det, det och det så tar jag en kopp kaffe. Tack ska du ha. På kvällen blev det en jättegod middag, kortspel och lite öl, vin, cider och även wiskey för de två herrarna i sällskapet. Det resulterade i en riktigt trevlig lördagskväll. Fick ett oväntat sms också. Det är konstigt det där. Jag som för kanske bara en månad sen bestämde att jag aldrig mer skulle höra av mig till dig. Vänner var det, ja just det. Helt normalt vänskapsförhållande. Skyll på vad du vill. Jag tycker bara det är konstigt. Kanske är jag inte kapabel till att vara en till och från kompis.

- Söndag var det jobb igen 11-16. Jag hade tre kunder och den andra frisören hade fyra st. Tror jag. Om ens det. I slutet av dagen pratade jag lite med den andra frisören och det var väl det samtalet som fick mig att bestämma mig för att jag inte ville vara kvar på den salongen. Jag behöver ett jobb. Men vad jag inte behöver är att må psykiskt dåligt bara för det. Så jag åkte hem den dagen med välidgt förvirrade tankar om framtiden och allt som kommer hända. Att du ringde gjorde inte saken bättre direkt. Men det var kul att höra din röst igen, även om det var med en viss tvekan jag tryckte på svara knappen. Sen kollade vi på Beck och åt popcorn.

- Måndag. Sista jobbdagen. Då var chefen där så alla gick mer eller mindre på tå för att passa upp på henne hela tiden. Vissa av dom som jobbade där behandlade henne med nån barnslig respekt som jag inte ens tycker Kungen är värdig. Det var sjukt att se och sjukt att uppleva. Men dagen gick ganska fort. Och vid slutet så pratade jag med IngBritt och den där andra killen och sa vad jag tyckte. Det var inte vad hon tyckte och det märktes klart och tydligt. Men jag skulle tänka över saken väldigt noga och ringa nu i veckan. Jag har ju redan bestämt mig och det sa jag till dem men det var något i ordet nej som dom inte förstod. Sen gick jag därifrån och ner till Jossan på Scandic där Aalex skulle hämta oss. Köpte en muffins på vägen, det var jag värd! Jossan och jag gjorde senare ett tappert försök till att baka kladdkaka men det slutade med att Aalex tappade ut vaniljsockret i halva köket istället haha. Familjen Karlsson ska inte vistas i ett kök samtidigt som någon annan.

- Idag vaknade jag typ vid 5 i morse av att solen lös rätt in på mig. Jag har sovit i soffan sen mor & far åkte hem så inga persienner där inte. Men att Aalex åkte till jobbet vid 6 har jag inget minne av. Som tur är har jag fått förmågan att somna om och sova djupt. Tackar min far för det. Sen väckte Jossan mig vid halv nio och tyckte vi skulle ut i solen på balkongen. Jag kom efter en stund ut och svettades. Läste lite ur Jenna Jameson och hittade att hon hade N.W.A som favoritartister 1989 och att hon gillade låten Girls Girls Girls ungefär samtidigt. Undra vilka jag kom att tänka på haha. Skumt det där. Sen åt vi frulle och duschade så att vi kunde åka till stan. Kl 13 var vi inne och började yra på stan. Jag hittade iaf ett par svarta shorts på rean och en rosa sjal. Sen när Jossan börjat jobba vid 15 så satte jag mig på Fröken Olssons och åt en bakad potatis. Det var verkligen gott. Men nu är jag hemma igen och allt återgår till det vanliga. Lika kul som vanligt.


Kommentarer
Postat av: super-my

jag var inte alls rädd! jag åkte ju två ggr! var det nån annan som gjorde det kanske va va va va va?!?!?! hahaha :P

2007-08-08 @ 09:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback