Now I see the green light.

Nyss tog jag mig själv i kragen och ringde till Kristin på Moscow i Göteborg. Vi pratade ganska länge och hon undrade hur Hultsfred hade varit och vad jag skulle göra i sommar. Hon är verkligen snäll. Och jag hoppas att en dag  framtiden så kommer jag att stå och jobba för henne. Men det blir inte än. Inte fören efter hösten i så fall och då får jag inte ens heltid. Känns som att halvtid inte räcker till för en heltidshyra. Men hon skulle ringa mig i september, för hon gillar mig. Det sa hon. Nu gäller det bara att hålla tummarna för att nästa vår kanske tillbringas i Göteborg. Nu måste jag återigen ge mig ut på stan och söka nya jobb. Det är alltid lika kul.

För tredje natten i rad satt jag uppe och pratade på msn. Det är svårt och jobbigt när samtalsämnena glider över i sånt som de inte borde. Deeptalk kan man även kalla det. Även om han kanske inte förstod det så sa han ganska bra saker om att inte kolla i det förflutna för mycket. Och jag vet att även han har rätt, fastän han inte visste alls vad det handlade om : ) Det är skönt med folk som kan säga bra saker utan att veta hela bakgrunden. Ibland vill man bara inte berätta.

Och nu är det verkligen dags att släppa taget. Återigen vet jag att jag har sagt det många gånger och att mina tappra försök har spruckit lite i kanterna. Eller krashat totalt. Men det är sommar nu. Jag känner mig genast modig nog att försöka glömma dig igen. Och den här gången ska jag lyckas! Marit Bergman är en god vän som hjälper mig på vägen.


I know it's so stupid and it's tearing me down
but a lack of selfconfidence is keeping me down tonight
all night

Kommentarer
Postat av: Anonym

du ar sa bra min vän. snart är jag hemma.. wiiiie :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback