Can you speak up and stop mum-mumbling?

Jag har ganska lätt att "glömma" saker som egentligen bara ligger och gnager under ytan. Ibland äter det upp mig lite smått inifrån. Och just nu är det Så mycket som bara vill komma ut men om jag säger det så finns det risk för att jag låter väldigt elak. Vilket jag inte vill, utan vill bara säga sanningen, utan att bli missförstådd. Men jag har lite svårt för att säga saker som jag tror kan såra andra, så jag behåller det för mig själv. Eller så är jag helt enkelt för feg. Det kan jag ta på mig också. Men just nu är det för mycket och jag vet inte vart jag ska göra av allt!



Idag var skolan bra. Jag börjar verkligen gilla Cilla mer och mer. Hon är rolig Och en bra lärare. Det är en bra kombination. Fram tills för några veckor sedan har jag trott att BrittMarie var den allra bästa läraren men det visade sig vara fel. Just nu håller jag med Carolina och känner mig bara lurad. Lurad på kunskap (trodde aldrig nånsin att jag skulle säga det). Det känns som att de två första åren av frisörlinjen är bortglömd och när man tänker tillbaka, vad gjorde vi?! Jag minns knappt. Men nu har vi fullt upp att lära oss massa svåra ord och allt det uppenbara som ettorna redan kan. Vansinne kan jag tycka. Men gilla läget dårå. Annars var vi duktiga allihopa idag och klarade provet som vi har varit så nervösa för. Särskillt jag, som inte har ett plugghuvud. Men det gick ju jättebra och jag kan inte känna mig mer nöjd! Vad som var mindre bra i skolan idag var Frida. Jag blir så deppig av henne när hon är sån här. Inte för att hennes liv berör mig minsta lilla men det är nånting med henne som gör att man måste bry sig om henne. Och fastän man försöker så blir det bara fel. Jag har svårt för såna personer men ändå kan jag inte låta bli.. 

Kommentarer
Postat av: angelica

älskling allting kan lata elakt även om det inte menas som att bli det! allting kan lata sa otroligt fel i nagons oron aven ifall du bara vill den val! kom ihag de!
älskar dig!

2007-03-19 @ 21:21:51
Postat av: Anonym

känns inte så bra att man inte berör något med att man finns. men ja, det är väl så :)

2007-03-21 @ 22:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback