So indecisive, so adamant

Idag är jag ledig. Jätteskönt och väldigt meningslöst. Vad gör jag när jag är ledig? Sover länge och inte så mycket mer. Därför känns det samtidigt lite onödigt. Men dagen till ära så ska jag gå ut och gå, klippa Jonna och Stina och så har jag faktiskt läst i 2 timmar utan uppehåll i Mansons bok. Det måste ju gjort mig lite klokare tycker jag. Så dagen kanske inte är så meningslös ändå.. Jag längtar sjukt mycket till konserten.

Igår jobbade jag hela dagen och förutom att jag tjänade in lön för mitt arbete så vann jag även 300:- på ett vad i lunchrummet. Haha. Johan trodde inte att jag kunde få 15 poäng på att kasta pil (efter att ha sett mina övningar) så han tyckte vi skulle slå vad. Visst varför inte. Det gick ut på att om jag fick under 15 poäng så skulle Johan få klippa sig för 100:- istället för 200:- men om jag fick över 15 så skulle han få betala 300:-. Gissa vem som vann... Men han hade ju bestämt sig för att vinna och ville slå vad en gång till. Denna gång att om jag fick under 15 poäng så skulle han få två klippningar gratis. Jag förlorade naturligtvis men föreslog kvitt eller dubbelt, väldigt vågat av mig! Så gränsen blev denna gång 22 poäng. Under = Johan skulle få 4 klippningar gratis / över = han fick inga klippningar gratis. När jag skulle kasta sista pilen var jag tvungen att få 5 poäng eller mer för att komma upp till 22. Darrhänt som jag är så kastade jag iväg pilen och kom jävlar precis på 5ans ring. Gissa om dom blev förvånade haha. Erica var benhård men rättvis domare och det hela slutade alltså med att jag vann 300:- och inte behövde klippa något gratis. Sen gick jag och Kjell och skrattade åt Johan hela dagen. Jag kanske borde köpt en lott på hemvägen men så smart var jag inte..

Jag har köpt 4 nya böcker också. Inte för att bli mer påläst utan för att jag faktiskt tycker det är kul. Hur konstigt det än låter. Jag har aldrig haft något läsarhuvud men nu så. Så nu har jag 6 böcker att läsa när jag är klar med denna. Den du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback