Don't you loose that thunder.

Redan 05.25 var jag uppe imorse för att inse att bussen gick 05.40. Jag hade ju tänkt cykla men insåg att ösregnet stoppade mig. Så jag drog på mig gummistövlar och regnjacka för att springa till bussen. Faktiskt gick jag rätt upp ur sängen och i gummistövlarna haha. Jag slängde ner sminket och sprang. Jag och Mattias kommer till jobbet i lugn och ro tjugo över sex och jag börjar räkna alla kassorna. När jag kommer ut till entrén så sa det bara plask...... Vi hade översvämmning inne i varuhuset haha! Tur att jag tog gummistövlarna just idag. Ja, ok, så mycket vatten var det inte, men tillräckligt för att mina Converse med hål i skulle läcka in, så dom två första timmarna jobbade jag i mina fina gummistövlar :)
Efter jobbet kom Richard Gere och Calla och hämtade mig i lastbilen. Störst går först, bara så ni vet. Såg för första gången att lastbilen var utrustad med en kamera som filmade släpet så att man såg det inne i hytten, käckt värre. Fast jag kom ju att tänka på alla dom där filmerna när action hjälten är utanpå bilen och klättrar, ganska coolt för då hade man ju kunnat se det i den lilla skärmen!
Kvällen har vi spenderat i BC med engelska gäster och gooood grillning. Finns det nåt bättre än en nygrillad majs? Mmm yummie gott gott! Calla fick även lära sig att man inte ska sticka ner nosen i ett jordgetingbo. Hon var helt förstörd i säkert 40minuter efter de där sticken (jag tror hon fick tre). När hon satt och skakade i buren och var helt dåsig så såg hon ut som en gammal narkoman. Jag kunde ju faktiskt inte alls hålla mig för skratt.. Som hämnd gick hon senare in i mitt rum och bajsade. Sjysst.
Nu ska jag nanna. Har laddat ner några rockballader så jag ska nog kunna somna skönt. Jag tror iofs att jag kommer somna ganska skönt ändå med tanke på när jag gick upp och att jag somnade så fort jag satte mig i soffan hemma. Måste ladda för en ny jobbdag imon, 12-20.15 är alltid kul på en fredag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback