Jag har alltid sagt att Baggarp är lite heligt..

Mamma ringde mig innan och var ganska skraj. Hon hade låst in sig i datarummet, dragit ner gardinerna och satt med telefonen i högsta hugg haha. Tydligen hade någon knackat på ytterdörren och mamma hade öppnat, såklart. Där står en man med kutig rygg, stor hatt, en käpp, han har en stor ryggsäck och typ en filtjacka runt sig.
Mamma säger "hej......?" och till svar får hon, på finlandssvenska: "Hejsan.. Jag undrar om ni kan släppa in mig så att jag får härberge här inatt. Jag är på pilgrimsfärd och har inte vilat sedan kl 9 imorse. Snälla släpp in mig, jag är så trött."
Vad gör man?! Mamma försökte vara snäll men vågade såklart inte släppa in honom, vilket jag inte heller skulle ha gjort!! Så han fick gå vidare och mamma ringde Magnus, för hon va livrädd. Mange åkte ut och letade efter honom för att se vart han tagit vägen men han kunde inte hitta honom. Så han ringde polisen. Och han var tydligen inte ensam om att ha gjort det för polisen hade redan haft uppe en patrull i trakten. Skumt det där. Jag trodde inte folk gick på pilgrimsfärder längre, och särskillt inte ute i Baggarp. Ja det är klart att Bockamålen är ju trots allt Europas medelpunkt, det kanske kan räknas som heligt?! Haha. Jag tror minsann att det var en tjuv.

Kommentarer
Postat av: my

jag har ju alltid sagt att det är läskigt i baggarp. luffare på höskullen och pilgrimer som knackar på dörren :P

2008-01-11 @ 11:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback