Så Malaysia var..

..bra! Mycket bättre än bra ibland. Och mycket sämre än bra ibland. Men överlag, bra.
Vi började ju allting med att komma ner till familjen Schelin och deras lägenhet på 37:e våningen för att fira Edvards födelsedag. Alltså vilken utsikt, riktigt häftigt. Man såg det mesta från deras balkonger - Petrona Towers, KL Tower, Kungens blivande palats, man hade utsikt över heeela staden helt enkelt.

Dagen efter det så var vi uppe med tuppen och skulle flyga ut till Perhentian Island. Först fick vi flyga i typ en timme för att komma till Kohta Baru och sen åka taxi därifrån i ungefär en timme, kändes som en evighet på den skumpiga vägen, och sedan båt i en timme för att komma ut till själva ön. Sen var vi i heaven i några dagar. Där hann vi med att snorkla, vilket jag trodde att jag aldrig skulle våga, men det var riktigt ballt att se alla färgglada fiskar och roliga bottenvarelser. Vi var ute och gick i djungeln, vilket var äckligt svettigt men roligt. Konstiga djur och lianer haha. En dag åkte vi till lilla Perhentian (vi var på stora) och skulle till en strand som hette Long Beach. Där var det sjuka vågor som vi badade i. Självklart solade vi en del med men eftersom vi, okunniga svenskar, brände oss sjukligt första dagen så tog vi det lite lugnt med solen.

Sen åkte vi tillbaka till verkligheten. Samma krokiga väg tillbaka såklart. Varför känns vägen till verkligheten alltid så krokig? Det kanske bara är jag som tycker det.. Hur som helst. Inne i stan igen så hittade vi på massa saker. Det här har knappt varit en semester utan det har varit saker att göra hela tiden. Vi har knappt hunnit med allt. En dag var vi i Batu Caves. Därifrån gör dom tydligen alltid resereportage. Det var coolt, en stor grotta med apor och fladdermöss. Mamma blev bestulen av en apa, Hanna fick panik av all rökelse och konstig musik. Att gå uppför ca 250 trappsteg i 30-35 grades värme var mindre kul. Efter det åkte vi till ett superstort shoppingcenter. Svalt och skönt! Alltså det här var sjuka shoppingcenter! Där hade jag kunnat gå i flera veckor tror jag. Riktigt kul. Hanna hade sin första Haägen Dazs upplevelse, och hon blev mycket nöjd.

En kväll var vi på den coolaste bar jag nånsin sett. Lunabar hette den och låg på taket av ett höghus. Pool och elddansare och utsikt över hela Kuala Lumpur tackar man ju inte nej till med en drink i handen. Mysit. Vi var även uppe i KL Tower a.k.a Tv-tornet. På 335 meters höjd är iaf inte jag kaxig. Men det regnade och var lite disigt när vi var där uppe så utsikten var inte den bästa. Chinatown var helt och hållet galet. Men vi hittade några äkta fejk saker som vi prutade ner till "happy price for you, happy price for me". Fast jag tror egentligen dom hatade oss big time!

Jaa, dagarna gick och nu sitter jag här hemma igen. Jag hade gärna stannat mycket längre för jag har inte saknat särskillt mycket här hemma. Några enstaka vänner, en bästa vän, min säng och min skinnjacka liksom. Nee, resten skulle jag klara mig bra utan. Jag längtar redan bort igen men tiden till Hultsfred hoppas jag går fort. Så fort solen kommer ska vi ta hand om Hasse. Stackarn, han har haft en hård vinter..

Kommentarer
Postat av: my

jag vill med åka bort :) det måste vi göra sen. spara massor av pengar och åka iväg jättelångt och jättelänge.

2008-03-18 @ 22:21:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback